З перших днів існування училища, в ньому було відкрито клас ансамблевої гри (тоді називалось спільно грою), в жому формувалися навички ансамблевого виконавства.

 

Вели ці класи обізнані майстри, талановиті музиканти — І. І. Слатін, Р. Геніка, Ю. Юр’ян.

 

До програм входили ж оригінальні класичні камерні ансамблі, так і перекладення симфонічних та хорових творів для фортепіанних дуетів.

 

Величезну виховну роль для студентів училища відіграли численні різноманітні концерти його провідних викладачів. Це О. І. Горовиць, К. Горський, А. Борисяк. А сини І. І. Слатіна — Володимир, Ілля та Андрій, саме в училищі набули тієї майстерності ансамблевої гри, яка згодом стала передумовою створення "Тріо Слатін", але вже в іншій країні, в Югославії (20-30-ті роки).

 

В ансамблях викладачів училища знаходимо відомі імена: Й. Шиллінгер, Н. Ландесман, П. Кутьїн, Й. Гельфандбейн, Л. І. Фінкельштейн. Чудовим концертмейстером була вихованка училища І. М. Полян. Свою майстерність ансамбліста і концертмейстера передавала молодому поколінню неперевершена Р. С. Горовиць (1949-1950 рр).

 

Силами професорів музичного технікуму у 20-ті роки були створені славнозвісні квартети ім. Вільома (1921 р.) та ім. Леонтовича (1925 р.), які здобули в свій час європейську славу.

 

Камерний ансамбль та концертмейстерський клас посідають важливе місце в підготовці майбутніх виконавців. Деякий час їх викладання було підпорядковано відділу спеціального фортепіано. На початку 50-х років піаністи стали набувати спеціалізовану концертмейстерську підготовку в Харківському музичному училищі. За роки існування муз. училище підготувало плеяду визначних педагогів і концертмейстерів.

 

Багато років завідуючою відділом концертмейстерського класу була А. С. Лівшиць — відмінний педагог, вихователь і співаків, і піаністів- концертмейстерів. Закладені нею традиції виховання молодих концертмейстерів продовжили її учні: В. Соляников, Н. Смирнова, Л. Лозинська, І. Красинська і багато інших.

 

Величезний внесок до підготовки концертмейстерів вклала Л. М. Гіршберг. Серед великої кількості її випускників — Є. С. Никитська (професор, Заслужений діж мистецтв України, завідуюча кафедрою концертмейстерської майстерності ХНУМ ім. І. П. Котляревського), В. Т. Сазонова (завідуюча ПЦК ХМУ ім. Б. М. Лятошинського), викладачі В. М. Монахова, І. Д. Молдавська, Р. Ю. Дрікер. Плідно працювали на відділі концертмейстерського класу Р. Л. Золотовицька, О. О. Андрусенко, В. Ю. Лімаров.

 

Відділ камерного ансамблю довгі роки очолювала Н. О. Лійкова — висококваліфікований концертмейстер, педагог та чудова людина. На цьому відділі працювали відмінні професіонали Е. Д. Цукурова, І. М. Коган, Л. Й. Зейде, К. Г. Остапенко, Л. М. Андрусенко, Н. Л. Кременчуцька.

 

Якісну допомогу в підготовці молодих спеціалістів-концертмейстерів надавали концертмейстери-співаки: О. О. Дорошенко, Б. Д. Чеботарьов, М. С. Воловічев, Л. В. Потьомкіна, О. Г. Пономаренко, скрипач Л. Й. Зейде. Їх традиції продовжили та продовжують професійні ансамблісти: І. М. Валяшкіна, В. В. Гризодуб, В. М. Доброскок, В. В. Бєлорус, вокалісти В. В. Дроздов, Б. В. Раєвський, Л. І. Дем’янюк, Н. І. Макаренко, Т. В. Жаркіх, В. Г. Ємельяненко.

 

Зараз на відділі концертмейстерського класу та камерного ансамблю працює творчий колектив викладачів та концертмейстерів, які більш 70-ти років передають свої знання та досвід молодому поколінню музикантів-концертмейстерів.

 

В 1975 році була, створена предметно-циклова комісія концертмейстерського класу та камерного ансамблю, яку очолила і очолює досі методист В. Т. Сазонова. Серед її випускників талановиті концертмейстери, лауреати багатьох конкурсів: Н. Перетята, Т. Бац, Г. Саломатіна, К. Краснощок, Л. Меркулова, К. Подпоринова і багато-багато інших концертмейстерів.

 

На теперішній час на відділі працює 8 викладачів та 9 концертмейстерів. Склад викладачів та концертмейстерів ПЦК постійно оновлюється молодими талановитими фахівцями, лауреатами міжнародних конкурсів (Ганжа Т. М., Бурцев М. В., Запорожан Д. В., Лашко Л. П.).

 

Викладачі постійно приймають участь у складі журі конкурсів ДМШ міста та області, проводять майстер-класи та семінарські заняття для слухачів курсів підвищення кваліфікації при ОНМЦГЖ.

 

Інтегрування українського виконавського мистецтва до європейського музичного простору, зміцнення Міжнародних творчих зв’язків, стимулювання професійного розвитку молоді, підвищення рівня виконавської майстерності — є основною метою в роботі ПЦК на наступні роки.